menu

Voor een dichte deur

Publicatiedatum: 23-07-2015 Share Tweet LinkedIn E-mail
Voor een dichte deur

De telefoon gaat: “Zeg, doen jullie ook kwaliteitsonderzoeken?”, is de vraag van de beller. Ik antwoord: “Jazeker, en met welk doel wilt u dat wij een meting gaan uitvoeren?”, is mijn vraag. “Nou, ik merk dat de omzet fors achterblijft bij de prognose. En ik heb geen idee waardoor dat komt”, geeft Kees, de ondernemer aan. “En als het kan, er is haast bij want er moet snel wat veranderen”. Wij komen overeen dat wij morgen een ter zake kundige mystery guest sturen om te zien wat er gebeurt. De mystery guest belt naar de vestiging. “Tot hoe laat is morgenavond de keuken open?”. De medewerkster zegt aarzelend: “Hoe laat wilt u reserveren?” De gast herhaalt zijn vraag.  Nog meer aarzelend: “hebt u een idee hoe laat u wilt komen?”. De gast antwoordt: “Het is zomer dus wil ik liefst laat eten, zo om half acht, acht uur”. “Ik denk dat dat wel lukt”, zegt ze. Donderdag rijdt de mystery guest naar het restaurant en arriveert om kwart voor acht: alles is donker en de deur is op slot! Er zitten 18 gasten op het terras maar er is geen service. Dan vraagt de mystery guest aan één van hen: “Is het al lang dicht?” “Ja, al vanaf kwart over zeven”, zegt de terraszitter. Zou Kees nu begrijpen waarom de omzet achterblijft bij de prognose?

Wilt u meer grip op de zaak? Neem contact op via 030-6993939 of online via ons contactformulier

Terug naar blog