menu

Is bedrijfsverplaatsing de oplossing?

Publicatiedatum: 01-03-2017 Share Tweet LinkedIn E-mail
Is bedrijfsverplaatsing de oplossing?

Volgens de horecaondernemer/traiteur leidt de leegstand in zijn straat tot teruggang van zijn omzet.

“Als het zo doorgaat, gaat mijn bedrijf kapot! De traiteur loopt goed, ik doe ook catering en ook dat gaat goed! Maar mijn restaurantgedeelte, daar eten veel te weinig gasten. Dus wil ik mijn bedrijf verplaatsen naar een drukkere winkelstraat. En ik heb al een pand gezien!”

Ik stel voor om eerst een korte analyse te maken en dat gaan we doen. Wij gaan 10 cateringgasten/opdrachtgevers nabellen om over hun tevredenheid te horen. En we maken een korte analyse van de kosten van verhuizing en de investeringen in het nieuwe pand. De globale kosten bedragen € 350.000.

Dan de tevredenheid? “Wij kennen de traiteurproducten: heerlijke gerechten, maar toen we thuis een catering hadden toen was ’t niet best! Koude gerechten waren niet echt koud, warme gerechten waren veel te gaar en alles plakte aan elkaar. Voor ons was het een grote teleurstelling. Dat gaan we niet meer doen”. “Een zakelijke lunch liep bij onze directie en haar gasten uit op een drama! De kwaliteit van de gerechten schoot vreselijk te kort”. Wij kregen alleen maar dergelijke reacties.

En tot slot vragen wij 32 restaurantgasten naar hun ervaringen. De rode draad is dan: prima kwaliteit van de gerechten, maar veel te lang wachten, en altijd weer die onduidelijke openingstijden (op donderdag open alleen voor een pastamaaltijd, op vrijdag- en zaterdagavond de kaart, en op zondag alleen op de middag open).

Hoezo bedrijf verplaatsen met kosten waardoor je op je faillissement afstevent? Ga eerst maar eens werken aan een goede kwaliteit van de catering! En zorg voor eenduidige openingstijden en een goed aanbod op de menukaart! De ondernemer is overtuigd.

Wilt u ook behoed worden voor een foute beslissing? Wij helpen u graag. Neem contact op met ons team via 030-6993939 of online via ons contactformulier

Terug naar blog