menu

Een hard gelag

Publicatiedatum: 29-03-2017 Share Tweet LinkedIn E-mail
Een hard gelag

De laatste maanden zijn er veel klachten van gasten. De bedrijfsleidster is er al meermalen op aangesproken maar er verandert niets.

Ik was bij een restaurantondernemer in Arnhem. Aanleiding voor de ontmoeting: “Ik krijg de laatste maanden veel klachten over de medewerkers. Is wel meest gezeur van klanten maar ik heb dat besproken met de leidinggevende dat zij dit moet regelen, dat het stopt want gasten lopen weg”.

De ondernemer heeft meerdere zaken en laat zijn gezicht maar zelden in het betreffende restaurant zien. Ik besloot maar eens anoniem in het restaurant te gaan eten en te analyseren wat hier gebeurt: hele jonge, welwillende en vriendelijke bedieningsmedewerkers, een leidinggevende die geen plezier in haar werk uitstraalt en die de jonge medewerkers volkomen aan hun lot overlaat!

Ik toets nu bij de ondernemer: “Vertel eens wat meer over je team? Hoe is Petra jouw leidinggevende geworden?” “Haar partner was eerst hier manager, maar hij functioneerde niet. Hij werkt nu in de keuken en zij staat voor maar ook dat werkt niet goed. Ik heb haar al enkele keren

de wacht aangezegd! En het verbetert niet. Heb het besproken met mijn compagnon en we hebben besloten nog maar even met haar door te gaan. Doorgaan omdat we nu in het drukke terrasseizoen zitten”.

Klachten van gasten op de koop toe nemen?
De concurrentie lacht zich rot!

Wilt u wel adequaat ingrijpen en kunt u ons hulp daarbij gebruiken? Wij doen dat graag. Neem contact op met ons team via 030 6993939 of via ons contactformulier 

 

Terug naar blog