menu

Bezorgt het Kerstdiner u hoofdbrekens?

Publicatiedatum: 10-12-2015 Share Tweet LinkedIn E-mail
Bezorgt het Kerstdiner u hoofdbrekens?

Veel horecamedewerkers en -ondernemers kijken uit naar de Kerst! Gezelligheid, gasten die netjes gekleed aan een gereserveerde tafel plaatsnemen. De sfeer is goed, het interieur is in een heerlijke Kerstsfeer gebracht, de tafels zijn feestelijk en de medewerkers hebben een goed humeur. Alles is tot in de puntjes voorbereid!

Wat wil je als ondernemer nou nog meer? Toch klagen sommigen achteraf steen en been. Extra kerstdecoraties, een prachtig menu, extra kleding voor de medewerkers, extra arbeidsuren om alles goed voor te bereiden. En wat blijkt dan? We hebben geen cent verdiend! De kosten waren zo hoog als de omzet. Nou, da’s niet erg want onze gasten hebben het naar hun zin gehad en ze zijn tevreden naar huis gegaan.

Toch even een onderzoekje gedaan: de restaurateur besluit tot ‘aftersales’. Hij belt alle Kerstgasten een paar dagen later op. En inderdaad: ze hebben een heerlijke avond gehad. Maar van de 112 gasten hadden slechts 18 het restaurant eerder bezocht. Voor wie doe je het dan als je vaste gasten niet komen? 

Wilt u weten hoe u wel uw vaste gasten aan de kersttafel krijgt? Neem contact op via 030-6993939 of online via ons contactformulier

Terug naar blog